Ocena ogólna
Nazwa: | Getin Noble Bank |
Data powstania: | 1990 |
Rodzaj działalności: | Bank komercyjny |
Charakter działalności: | Bank uniwersalny |
Forma prawna: | Spółka Akcyjna |
Kapitał zakładowy: | 2 851 630 418,91 zł |
Numer NIP: | 1080004850 |
Numer KRS: | 0000304735 |
Numer Regon: | 141334039 |
Adres siedziby: |
Getin Bank w Liczbach
42 000 000
Strata W PLN
??
LICZBA KLIENTÓW
5 000
LICZBA ETATÓW
1990
ROK ZAŁOŻENIA
400
LICZBA ODDZIAŁÓW
Getin Bank to znana w Polsce instytucja, która powstała ponad 30 lat temu. Ma więc dość długą i ciekawą historię, a jako komercyjny bank uniwersalny posiada całkiem szeroką ofertę kierowaną do klientów ze wszystkich możliwych segmentów. Ponadto bank ten znany jest przede wszystkim ze stawiania na innowacje, wprowadzanie nietypowych rozwiązań oraz prostotę. W końcu jego hasłem przewodnim jest „Finanse w prostych zasadach”.
Getin Bank historia i informacje
Getin Bank to dziś całkiem rozpoznawalna marka, jednak mało kto pamięta, że początki tego banku sięgają 3 października 1990 roku, gdy powstaje jako Górnośląski Bank Gospodarczy S.A. Już 3 miesiące później bo 2 stycznia 1991 roku dokonywane są pierwsze operacje finansowe, a jego działania ograniczają się do terenu aglomeracji Śląskiej, głównie Katowic. W 1995 roku Powszechny Bank Kredytowy S.A staje się inwestorem strategicznym, zaś w 2002 roku poważnym udziałowcem zostaje Bank BPH, który dwa lata później odsprzedaje swoje akcji wrocławskiej instytucji o nazwie Getin Holding. Do transakcji dochodzi 25 maja 2004 roku. Data ta ma duże znaczenie nie tylko pod względem formalno-prawnym, ale również wizerunkowym ponieważ w tym samym roku dochodzi do zmiany nazwy na Getin Bank S.A.
Getin Bank w grudniu 2004 roku dokonuje przejęcia Banku Przemysłowego w Łodzi, a już rok później dochodzi do kolejnej transakcji, w wyniku której instytucja rośnie w siłę ze względu na przejęcie Wschodniego Banku Cukrownictwa (WBC). 2006 rok przynosi kolejne zmiany, w marcu placówki WBC zostają włączone do sieci sprzedaży Getin Banku, z kolei licencja bankowa oraz kapitały WBC posłużyły do stworzenia innego banku o nazwie Noble Bank.
W 2010 oba banki łączą się w wyniku czego powstaje obecny Getin Noble Bank S.A. Fuzja obu instytucji sprawia, że na rynku powstaje nowa, silna i znacząca instytucja działająca jako komercyjny i uniwersalny bank o zasięgu ogólnopolskim, który jest notowany na GPW. Obecnie ta instytucja działa jako bank, który dla klientów detalicznych pozostaje ciągle przy tym samym wizerunku (Getin Bank), z kolei dla klientów należących do segmentu Private Banking produkty i usługi oferuje pod brandem Noble Banku.
Opisując obecną działalność Getin Banku nie sposób nie wspomnieć o podejściu tej instytucji do kwestii innowacji. W 2013 roku ogłoszono strategię mającą na celu osiągnięcie przez bank statusu banku innowacyjnego. W związku z tym poczyniono wiele działań i wdrożono kilka rozwiązań, które sprawiły, że Getin Bank stał się bankiem na miarę XXI wieku. Warto tutaj przytoczyć chociażby możliwość zlecania przelewów przy pomocy Facebooka, maila lub SMS (bez znajomości numeru konta adresata), czy też wdrożenie karty debetowej z wyświetlaczem MasterCard Display Debit PayPas, która została wyposażona w ekran ciekłokrystaliczny i klawiaturę. Tylko i wyłącznie za jej pomocą (a właściwie na niej) można sprawdzić stan rachunku lub zmienić PIN. Była to pierwsza tego typu karta na świecie. Ponadto Getin Bank wdrożył system uwierzytelniania biometrycznego oraz otworzył placówki samoobsługowe, gdzie bez pomocy pracownika można skorzystać z dużej ilości produktów i usług (założyć konto i lokatę, odebrać kartę, wpłacić pieniądze, wykonać przelew itp.).
Oferta Getin Banku
Jak już wspomniano Getin Bank jest bankiem komercyjnym o uniwersalnym charakterze swojej działalności. Oznacza to tyle, że jest on instytucją mającą w swojej ofercie wszystkie produkty, które tylko może oferować bank. Znajdziemy w niej zatem produkty kredytowe, ubezpieczeniowe, depozytowe (w tym oszczędnościowe), inwestycyjne oraz produkty i usługi związane z prowadzeniem firmy. Co wydaje się kluczowe, Getin Bank dokonuje segmentacji klientów w taki sposób, że skorzystać z jego oferty może każdy podmiot funkcjonujący na rynku. Wspomniana segmentacja dokonuje podziału na klientów indywidualnych, bankowość osobistą, private banking, firmy oraz sektor publiczny (w tym wypadku oferta kierowana jest do samorządów i mieszkalnictwa).
Getin Bank posiada w swojej ofercie:
- kredyty gotówkowe,
- konta osobiste,
- kredyty konsolidacyjne,
- lokaty bankowe,
- konta oszczędnościowe,
- karty kredytowe,
- konta młodzieżowe,
- kredyty hipoteczne,
- kredyty samochodowe,
- terminale płatnicze,
- konta firmowe,
- kredyty firmowe,
- fundusze inwestycyjne,
- faktoring,
- leasing,
- limity odnawialne,
- ubezpieczenia (domu, turystyczne, kart i kredytów),
- indywidualne konta emerytalne (tzw. IKE),
- gwarancje bankowe.
Getin Bank opinie klientów
Klienci Getin Banku mają kilka powód aby być zadowoleni z usług tej instytucji. Na pierwszy plan wysuwa się innowacyjność w kilku postaciach m.in. chodzi o płatności mobilne oraz zlecanie przelewów w niestandardowy sposób. Oczywiście to nie wszystko i klienci banku mogą chwalić sobie bardziej standardowe rozwiązania. Chodzi tutaj głównie o dużą liczbę placówek, bogatą i różnorodną ofertę, dzięki której każdy (nawet dziecko) znajdzie coś dla siebie, a także możliwość korzystania z oferty przy pomocy internetu. Nie można również zapomnieć o promocjach, które są przygotowane specjalnie dla nowych klientów.
Oczywiście Getin Bank to nie same zalety i można znaleźć kwestie, które wymagają poprawy. Chodzi tutaj o przede wszystkim o sposób obsługi klienta na infolinii. Przeglądając różne opinie jest to najczęstszy zarzut kierowany do tego banku. Obsługa trwa długo, na połączenie trzeba czekać, a proste sprawy bywają niezałatwialne tym sposobem. Zdaje się, że bank powinien popracować nad procedurami i postawić na szkolenie pracowników infolinii. Kolejnymi zarzutami są długo idące przelewy oraz proponowanie klientom nie do końca pasujących do ich profilu rozwiązań finansowych.
Getin Bank bez wątpienia jest kojarzony przez wielu polskich konsumentów, zatem nie trudno wyszukać opinie na jego temat. Klienci i inne osoby mające do czynienia z tą instytucją szeroko opisują swoje doświadczenia w internecie. Aby się o tym przekonać wystarczy wpisać w wyszukiwarkę „Getin Bank opinie” i sprawdzić na stronach oraz forach różne komentarze na temat tego banku. Szybko można się przekonać, że większość z nich jest raczej nacechowana negatywnie. Co prawda część z nich z pewnością ma swoje uzasadnienie. W końcu Getin był wielokrotnie karany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za stosowanie niedozwolonych praktyk wobec klientów oraz wprowadzanie ich w błąd. Nie można jednak stwierdzić, że Getin Bank to same minusy i nie ma absolutnie nic do zaoferowania potencjalnym klientom. Zapewne jest wręcz odwrotnie i sama oferta, jak i sposób funkcjonowania oraz obsługi klientów może spodobać się wielu osobom. Z tego punktu widzenia niezwykle istotne wydaje się, aby zapoznać się z obiektywnymi opiniami różnych klientów. Tych zadowolonych oraz zawiedzionych. Dopiero takie rozeznanie się umożliwi właściwe podjęcie decyzji. Dlatego też, jeżeli jesteś bądź byłeś klientem Getin Banku zostaw swoją obiektywną opinię na dole niniejszej strony (do sekcji komentarzy przejdziesz klikając w poniższy przycisk).
Getin Bank adres siedziby i korespondencyjny
- Adres siedziby oraz adres korespondencyjny Getin Banku:
Getin Noble Bank SA
Rondo Ignacego Daszyńskiego 2 C,
00-843 Warszawa
- Adres siedziby oraz adres korespondencyjny Getin Banku:
Getin Bank wady i zalety
Nie jest łatwo aby na temat jakiejkolwiek instytucji otrzymać obiektywne i posegregowane informacje. Z reguły trzeba przedrzeć się przez dziesiątki różnych portali i sprawdzić setki komentarzy aby natrafić na konkrety. Dlatego też przygotowaliśmy poniżej zestawienie największych pozytywów i negatywów, dzięki czemu poznasz wady i zalety Getin Banku.
Zalety |
✔️ innowacyjna i nowoczesna instytucja finansowa |
✔️ ciekawa oferta |
✔️ płatności mobilne |
✔️ duża liczba placówek w całej Polsce |
✔️ promocje dla nowych klientów |
✔️ oferta dostępna przez internet |
✔️ przejrzysta i poukładana strona internetowa |
✔️ oddziały dostosowane do klientów |
✔️ oferta konta dla małoletnich |
Wady |
❌ brak możliwości załatwienia wielu spraw przez infolinię |
❌ długie oczekiwanie na połączenie z konsultantem |
❌ długie oczekiwanie na realizację przelewu |
❌ wprowadzanie klientów w błąd (kary od UOKiK) |
Wasza dyskusja i opinie o Getin Banku
Jaką masz opinię o Getin Banku?
Jak oceniasz ofertę? Czy opłaty i prowizje nie są za wysokie?
Co sądzisz o obsłudze klienta w Getin Banku?
Czy korzystasz z bankowości internetowej/aplikacji mobilnej?
Czy jest coś co byś zmienił lub ulepszył w Getin Banku?