Ocena ogólna
Nazwa: | Santander Bank |
Data powstania: | 2001 |
Rodzaj działalności: | Bank komercyjny |
Charakter działalności: | Bank uniwersalny |
Forma prawna: | Spółka Akcyjna |
Kapitał zakładowy: | 1 020 883 050,00 zł |
Numer NIP: | 8960005673 |
Numer KRS: | 0000008723 |
Numer Regon: | 930041341 |
Adres siedziby: | al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa |
Santander Bank w Liczbach
2 140 000 000
ZYSK W PLN
5 190 000
LICZBA KLIENTÓW
10 600
LICZBA ETATÓW
2001
ROK ZAŁOŻENIA
501
LICZBA ODDZIAŁÓW
Santander Bank Polska to uniwersalny bank działający w Polsce od 2001, pierwotnie jako Bank Zachodni WBK. To właśnie pod tą marką jest kojarzony przez większość klientów, głównie za sprawą marketingu i reklam ze znanymi gwiazdami świata Hollywood. Posiada w swojej ofercie ogrom różnego rodzaju produktów i usług kierowanych do wszystkich klientów, a tych z roku na rok przybywa, co umożliwia Santanderowi posiadanie co raz silniejszej pozycji na polskim rynku. Obecnie jest trzecim bankiem pod względem aktywów w Polsce.
Santander Bank historia i informacje
Santander Bank Polska jest bankiem uniwersalnym z całą gamą różnych produktów kierowanych do klientów indywidualnych oraz przedsiębiorstw o różnej wielkości, działających we wszystkich sektorach gospodarki. Jego historia pod obecnym brandem jest dość krótka gdyż rozpoczyna się w wrześniu 2018 roku, zaś wcześniej instytucja ta, co uszło uwadze wielu klientom, działała jako Bank Zachodni WBK. Obie marki są doskonale znane przeciętnemu konsumentowi, gdyż swego czasu bank bardzo mocno stawiał na marketing i reklamę. W telewizji często można było zobaczyć reklamy z gwiazdami Hollywood np. z Antonio Banderasem, Dannym DeVito, czy z Chuckiem Norrisem. Dzisiaj rozdział ten wydaje się zamknięty, jednak ówczesny sposób promocji na pewno zakorzenił się w świadomości wielu Polaków.

Wygląd strony internetowej Santander Banku
Jak wspominaliśmy, historia Santandera to historia Banku Zachodniego WBK, gdyż to jego następcą prawnym został. Jednak za nim przejdziemy do tego etapu skupmy się na całkowitym początku. Z mocy rozporządzenia Rady Ministrów 1988 roku powstaje Bank Zachodni, a dwa lata później zostaje przekształcony w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa. W takiej formie funkcjonuje przez następne kilka lat aż do przełomowego momentu w 1999 roku, kiedy to Allied Irish Banks (AIB) nabywa 80 procentowy pakiet akcji Banku Zachodniego. Kolejnym bardzo istotny zwrotem w historii tej instytucji jest 2001 rok. Wówczas z mocy uchwały Komisji Nadzoru Finansowego dochodzi do fuzji Banku Zachodniego z Wielkopolskim Bankiem Kredytowym, zaś wspomniana spółka AIB obejmuje ponad 70% udziałów w nowo powstałym banku o nazwie Bank Zachodni WBK. Jeszcze w tym samym roku BZ WBK wchodzi na Giełdę Papierów Wartościowych oraz do WIG 30. Przyjęta przez bank nazwa jest w użyciu przez następne 17 lat.
Pierwszym krokiem do zmiany nazwy na Santander Bank Polska była chęć sprzedaży BZ WBK hiszpańskiemu Banco Santander w 2010 roku przez AIB, do czego finalnie doszło rok później. Z kolei w 2013 roku doszło formalnie do kolejnej fuzji z Kredyt Bankiem. Na zmianę nazwy trzeba jednak było poczekać jeszcze kilka lat do 2018 roku, gdy Zarząd Spółki poinformował o zarejestrowaniu w sądzie rejestrowym zmiany firmy spółki na Santander Bank Polska. Ostatnim ważnym wydarzeniem w historii tego banku było przejęcie części Deutsche Bank Polska (przejęcie dotyczyło głównie klientów indywidualnych). Dzisiaj Santander Bank jest podmiotem dominującym całkiem sporej grupy kapitałowej świadczącej usługi na wielu płaszczyznach dotyczących finansów. Bez wątpienia posiada ugruntowaną pozycję na polskim rynku finansowym, o czym świadczy liczba jego klientów, która w obecnym momencie wynosi niemal 5,2 mln.
Oferta Santander Banku
Santander jako bank uniwersalny umożliwia skorzystanie ze swojej oferty wszystkim możliwym klientom. Mogą z niej skorzystać zarówno osoby fizyczne jak i firmy. Zaś same produkty są dopasowane do potrzeb klienta, który z kolei jest przydzielony do konkretnego segmentu. Oferta Santandera nie jest więc ściśle sprofilowana i każdy podmiot na rynku powinien znaleźć rozwiązanie finansowe dla siebie.
Santander Bank dzieli klientów na następujące segmenty:
- klient indywidualny – to każda osoba fizyczna korzystająca z oferty w banku w zakresie swoich finansów osobistych.
- select – segment dotyczy osób, które zarabiają min. 10 tysięcy złotych lub posiadają min. 200 tysięcy złotych oszczędności.
- private banking – najzamożniejsi klienci indywidualni.
- małe firmy – segment, do którego należą osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i mniejsze spółki.
- duże firmy i korporacje – największe podmioty na rynku.
Do każdego segmentu jest przydzielona szeroka oferta produktów i usług, z których może skorzystać klient zgodnie ze swoimi potrzebami i oczekiwaniami. Poniżej przedstawiamy szeroką ofertę Santandera.
Do oferty Santander Bank Polska możemy zaliczyć:
- konta: osobiste, walutowe, młodzieżowe, firmowe, oszczędnościowe,
- pożyczki i kredyty: gotówkowe, hipoteczne, konsolidacyjne, refinansowe, w rachunku płatniczym,
- karty kredytowe i usługi do niej (rozłożenie na raty, ochrona płatności, zbieranie i wymienianie punktów na nagrody itp.),
- ubezpieczenia: zdrowia, kredytu, na życie, OC/AC itd.,
- produkty oszczędnościowe i inwestycyjne: lokaty bankowe, konta oszczędnościowe, usługi maklerskie, fundusze inwestycyjne, indywidualne konto emerytalne (IKE),
- produkty i usługi dla firm: pożyczki firmowe, kredyty firmowe, konta firmowe, faktoring, leasing, terminale płatnicze.
Jak już wspominaliśmy, Santander jest dużą grupą kapitałową, zaś sama oferta Santander Banku często jest świadczona przez jego spółki zależne takie jak: Santander Finanse sp. z o.o., Santander Factoring sp. z o.o., Santander Leasing SA oraz Santander Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA.
Santander Bank opinie klientów
Wielu klientów Santander Banku ma powody do tego, aby go polecać innym. Uznaniem cieszy się przede wszystkim szeroka oferta kierowana do wszystkich klientów oraz częste promocje. W ofercie Santandera zdarzają się bowiem okresy, w których można otrzymać pieniądze za skorzystanie z konkretnego produktu np. za założenie rachunku osobistego. Kwoty, które w ten sposób można uzyskać są całkiem spore. Ponadto bank ten oferuje wiele różnych kart płatniczych i kredytowych, posiada szeroką gamę usług dla przedsiębiorców, których na próżno szukać w innych instytucjach jak np. księgowość czy windykacja należności. Klienci chwalą sobie również aplikację mobilną, która jest przejrzysta i prosta w obsłudze.
Niestety nie ma banków idealnych. Santander również posiada pewne wady, które niektórzy klienci ochocza wypominają. Przykładowo nie podoba im się fakt, że konsultanci z linii wychodzącej często wykonują połączenia celem sprzedaży kredytów. Wskazują również na bardzo słabe merytoryczne przygotowanie pracowników banku w stacjonarnych oddziałach, co zniechęca potencjalnie zainteresowanych ofertą klientów. Minusem jest również brak promocji dla stałych klientów.
Opinie o Santanderze, tak jak o każdej innej instytucji, są różne. Z reguły jednak dominują negatywne, szczególnie w internecie. Powodem takiego stanu rzeczy zazwyczaj jest motywacja osoby piszącej daną opinię, a osobami bardziej zmotywowanymi są te, które nie są zadowolone z jakiejś konkretnej kwestii np. pojedynczej usługi, telefonu z propozycją oferty (pomimo zaznaczonej zgody marketingowej) czy jednorazowej obsługi klienta, która nie spełniła oczekiwań. Sama opinia zaś dotyczy całości danego banku jako instytucji finansowej. Taki stan rzeczy może wypaczyć rzeczywisty obraz banku i spowodować, że potencjalny klient mimo, że byłby zadowolony z produktu, nie skorzysta z niego. Istotne jest zatem aby wszystkie osoby, te zadowolone i zawiedzione, w sposób jak najbardziej obiektywny i rzeczowy mogły wypowiedzieć się na temat danej instytucji. Dlatego też, jeżeli posiadasz obiektywną opinię na temat Santander Bank Polska podziel się nią wpisując komentarz na dole niniejszej strony (przejdziesz do opinii klikając poniższy przycisk). Twoja opinia może pomóc inny w dokonaniu ważnego wyboru!
Santander Bank adres siedziby i korespondencyjny
- Adres siedziby oraz adres korespondencyjny Santander Banku:
Santander Bank Polska S.A.
al. Jana Pawła II 17
00-854 Warszawa
- Adres siedziby oraz adres korespondencyjny Santander Banku:
Santander Bank wady i zalety
Brak posiadania odpowiedniego doświadczenia we współpracy z danym bankiem może skutkować chęcią poznania jego minusów i plusów. Jest to jak najbardziej słuszne, w końcu tej instytucji finansowej powierzymy kwestie związane z naszymi finansami. Jak je poznać skoro opinie w internecie bywają skrajnie różne? Wystarczy spojrzeć na poniższą tabelę, to w niej prezentujemy najczęściej powtarzające się wady i zalety Santander Banku.
Zalety |
✔️ duży bank z ugruntowaną pozycją na rynku |
✔️ szeroka oferta kierowana do wszystkich klientów |
✔️ częste promocje, na których można skorzystać finansowo |
✔️ różne rodzaje kart kredytowych do wyboru |
✔️ przejrzysta aplikacja mobilna i prosta bankowość internetowa |
✔️ szerokie możliwość w zakresie płatności mobilnych |
Wady |
❌ niechciane telefonu z ofertą |
❌ niski poziom merytoryczny w oddziałach |
❌ nie danie o relacje ze stałymi klientami |
❌ ograniczenia w zakresie dostępności oferty przez internet |
Wasza dyskusja i opinie o Santander Banku
Jaką masz opinię o Santander Bank?
Jak oceniasz ofertę? Czy opłaty i prowizje nie są za wysokie?
Co sądzisz o obsłudze klienta w Santander Banku?
Czy korzystasz z bankowości internetowej/aplikacji mobilnej?
Czy jest coś co byś zmienił lub ulepszył w Santander Banku?